Wednesday, October 23, 2019

In memoriam Remmelt Schuuring

Gisteren had ik het met iemand over Remmelt. Terug in de trein las ik mijn email en vond daarin het overlijdensbericht van Remmelt, gestuurd door de familie.

Ik voel mee met zijn geliefde Astrid. Zulke prachtmensen als Remmelt zijn zeldzaam, als bloesem in het voorjaar, de aankondiging van het nieuwe groen. Blijkbaar zit de natuur zo in elkaar dat er geen groen kan zijn zonder bloesem, en dat eerst de bloesem moet vallen voordat het groen kan ontstaan.

Er zit een wisselwerking in, tussen de vernieuwers en datgene wat vernieuwd wordt. Mijn interesse heeft de organisatievormen van de 21e eeuw: hoe willen wij met elkaar omgaan? Remmelt bracht een volstrekt nieuw idee tot leven, vertelde daarover in Tegenlicht

- - -

PS ik vond dit afschrift terug in Concepten van blogspot.com
De datum van overlijden Remmelt is 13 mei 2018.

No comments: